Introducing agile methods in undergraduate curricula, a systematic mapping study

Páez, Nicolás Martín

Título:
Introducing agile methods in undergraduate curricula, a systematic mapping study
Autor:
Páez, Nicolás Martín
Colaboradores:
Oliveros, AlejandroFontdevila, DiegoZangara, María Alejandra
Temas:
INGENIERÍA DE SOFTWAREEDUCACIÓN
En:
Congreso Argentino de Ciencias de la Computación (25to : 2019 : Río Cuarto, Córdoba) 
Resumen:
Agile approaches to Software Engineering are widely used nowadays in industry and have also reached academic environments, with universities all around the world including agile related content in their programs. There are no formal studies about the current situation of Agile Software Development in Argentinian Universities. A systematic mapping study was conducted to understand the state of agile in undergraduate curricula. Results show that Agile Software Development is part of the Information Technology and Computer Science Programs and that Scrum is the most popular agile method in that context. There is little information regarding the teaching strategy used but a learningby- doing approach is used in many cases.
URL/DOI:
http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/91306
Medio:
Soporte electrónico
Tipo de documento:
Artículo
Descripción física:
1 archivo (848,6 kB)
Idioma:
Español
Publicación:
, 2019

Puede solicitar más fácilmente el ejemplar con: A1260

Ver estantes

La edición contiene los siguientes documentos electrónicos para descargar:

En este momento no hay ningún ejemplar disponible.


Disponibilidad Actual Para Préstamo: 0 Disponibilidad Actual Para Sala de Lectura: 0 Cantidad Actual de Reservas: 0 Cantidad Actual de Préstamos: 0

Valoración


Comentarios (0)