Metodologías educativas para niños sordos apoyadas en tecnología móvil y realidad extendida

Del Pezo Izaguirre, Evelyn

Título:
Metodologías educativas para niños sordos apoyadas en tecnología móvil y realidad extendida: un análisis sistemático de literatura
Autor:
Del Pezo Izaguirre, Evelyn
Colaboradores:
Abásolo Guerrero, María JoséCollazos, Cesar A.
Temas:
EDUCACIÓN
En:
IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologías del Aprendizaje, 16(4), pp. 410-418.
Resumen:
This study aims to identify Teaching-Learning (TL) methodologies applied in conjunction with mobile and extended reality applications developed for the deaf community. A systematic literature review of mixed type, cross-sectional between 2016 and 2020, focused on educational mobile applications for deaf children in basic school age is presented, emphasizing the type of methodology and support strategies used, as well as the type of extended reality. development and use technology. The results show little literature that records TL applications for children, the most used communication system is sign language. There are few applications that record the use of collaborative strategies, but playful ones that combine memory, cognitive, metacognitive, metacognitive and affective techniques. Regarding the type of development technology, Android applications supported by multimedia elements stand out, followed by the use of Augmented Reality and a minority for other XR technologies
URL/DOI:
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/26245
Palabras clave:
gamificaciónrealidad extendida
Medio:
Soporte electrónico
Tipo de documento:
Artículo
Descripción física:
1 archivo (453,2 kB)
Idioma:
Inglés
Publicación:
, 2021

Puede solicitar más fácilmente el ejemplar con: A1192

Ver estantes

En este momento no hay ningún ejemplar disponible.


Disponibilidad Actual Para Préstamo: 0 Disponibilidad Actual Para Sala de Lectura: 0 Cantidad Actual de Reservas: 0 Cantidad Actual de Préstamos: 0

Valoración


Comentarios (0)