The impact of role-playing games through Second Life on the oral practice of linguistic and discursive sub-competences in English

Quintín Linero, Eliana Maritza

Título:
The impact of role-playing games through Second Life on the oral practice of linguistic and discursive sub-competences in English
Autor:
Quintín Linero, Eliana Maritza
Colaboradores:
Sanz, Cecilia VerónicaZangara, María Alejandra
Temas:
EDUCACIÓNVIDEOJUEGOS
En:
2016 International Conference on Collaboration Technologies and Systems (2016 : Orlando, Estados Unidos)
Resumen:
This paper describes a case study, carried out in an educational setting, whose purpose includes the analysis of the impact that role-playing games (RPGs), with the mediation of the immersive virtual environment Second Life, causes in the oral practice of linguistic and discursive communicative subcompetences in English. It is discussed an interdisciplinary participation of the communicative approach of languages, the technologies involved in the development of this study, RPGs and task-based learning. The study outlines the phases that make up the experience, the categories of analysis addressed from the triangulation of data collected, and finally the conclusions and future research.
URL/DOI:
http://dx.doi.org/10.1109/CTS.2016.0042
Medio:
Soporte electrónico
Tipo de documento:
Artículo
Descripción física:
1 archivo (706,9 kB)
Idioma:
Inglés
Publicación:
,  2016

Puede solicitar más fácilmente el ejemplar con: A0890

Ver estantes

Se cuenta con disponibilidad inmediata para llevar a domicilio.


Disponibilidad Actual Para Préstamo: 1 Disponibilidad Actual Para Sala de Lectura: 0 Cantidad Actual de Reservas: 0 Cantidad Actual de Préstamos: 0

Valoración


Comentarios (0)