Collaborative m-learning practice using Educ-Mobile

Herrera, Susana Isabel

Título:
Collaborative m-learning practice using Educ-Mobile
Autor:
Herrera, Susana Isabel
Colaboradores:
Sanz, Cecilia Verónica
Temas:
EDUCACIÓN
En:
International Conference on Collaboration Technologies and Systems (2014 may. 19-23 : Minneapolis, Estados Unidos)
Resumen:
A collaborative m-learning experience conducted at higher education in the Northwest of Argentina is described in this article. It was implemented in a postgraduate course using Educ-Mobile, an interactive mobile game. The educational practice was designed using the framework for the Analysis, Design and Assessment of m-learning Experiences (MADE-mlearn). This framework allows the analysis and assessment of existing m-learning experiences and the design of new ones. The results of this experience, considering both learning outcomes and students’ satisfaction using the application, are presented. To expand the scope of Educ-Mobile to other specific domains and to elementary and high schools is one of the most important objectives of the authors in the future.
URL/DOI:
http://dx.doi.org/10.1109/CTS.2014.6867590
Palabras clave:
aprendizaje móvil
Medio:
Soporte electrónico
Tipo de documento:
Artículo
Descripción física:
1 archivo (1,0 MB)
Idioma:
Inglés
Publicación:
, 2014

Puede solicitar más fácilmente el ejemplar con: A0759

Ver estantes

La edición contiene los siguientes documentos electrónicos para descargar:

Se cuenta con disponibilidad inmediata para llevar a domicilio.


Disponibilidad Actual Para Préstamo: 1 Disponibilidad Actual Para Sala de Lectura: 0 Cantidad Actual de Reservas: 0 Cantidad Actual de Préstamos: 0

Valoración


Comentarios (0)